Blauwe Vogels

Blauwe Vogels is voor kinderen die ten gevolge van hun beperking te veel belemmering ondervinden om mee te draaien in een reguliere groep binnen onze vereniging. Kinderen in de leeftijd vanaf 8 jaar die een vergrote behoefte aan structuur hebben en zindelijk en zelfredzaam zijn, kunnen zich aanmelden bij deze groep. De diversiteit aan beperkingen, achtergronden en mogelijkheden is groot.

Ons streven is om zoveel mogelijk kinderen te kunnen laten deelnemen. Door middel van een kennismakingsgesprek bekijken we per individu, samen met ouders/verzorgers, of het kind past binnen de Blauwe Vogel groep.

Eens per 2 weken hebben de Blauwe Vogels een bijeenkomst op zaterdagochtend

‘Mijn favoriete scoutingprogramma is broodjes bakken boven het kampvuur. We moeten zelf hout en stokken zoeken en mogen ons eigen broodje dan ook opeten. Superleuk en superlekker!’

Wat doen de Blauwe Vogels?

Speurtocht

Aan de hand van foto’s, figuren op bomen en lantarenpalen of andere aanwijzingen lopen de Blauwe Vogels een tocht. Vaak beantwoorden ze onderweg vragen om punten te verdienen. Onderweg zijn er leuke pauzes en aan het einde wacht er vaak een verrassing.

Bosspel

Regelmatig gaan de Blauwe Vogels naar het bos. Hier hebben we al heel veel verschillende spellen gedaan. Vlagveroveren, drugssmokkel, verstoppertje, zweeds renspel… Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Naar het bos gaan vinden de meeste Blauwe Vogels het leukst om te doen!

Feestdagen

De Blauwe Vogels houden van een feestje, dus meestal wordt hier in de programma’s rekening mee gehouden. Pepernoten bakken met Sinterklaas, paaseieren zoeken met Pasen, maskers maken met Carnaval of pompoenen uithollen met Halloween.

Bezoeken

De Blauwe vogels zijn erg nieuwsgierig en gaan graag ergens kijken. Zo zijn we al bij de boerderij van Kaamp geweest, bij de brandweer in Borne en bij de baby’s van de leiding. Ook vinden we het heel leuk om verschillende speeltuinen uit te proberen.

Zeephelling op Zomerkamp

Toen we op zomerkamp waren op onze eigen blokhut hadden we een zeephelling. In het begin was het erg spannend, maar uiteindelijk ging iedereen wel heel vaak naar beneden. Lachen dat het was!

Klimparcours in het bos

Er was een heel parcours in het bos gebouwd. We moesten over dingen heen, onder dingen door en het was ook belangrijk om je evenwicht te houden. Eerst werd er door alle Blauwe Vogels geoefend en daarna konden de liefhebbers hun tijd op meten.

Op bezoek bij de brandweer

We zijn bij de Brandweer in Borne op bezoek geweest. We mochten in de auto’s, in de kleedkamers en in de kantine kregen we nog ranja. Het leukste was dat we ook kleren van de brandweer aan mochten en het stoerste was dat we ook met de waterslangen mochten spuiten.

Benieuwd? Kom een avond proefdraaien!

Om een keer op proef mee te kunnen draaien kan het onderstaande formulier ingevuld worden. De groepsleider van de desbetreffende groep neemt dan contact op.

Wanneer welke groep opkomst heeft kun je op de pagina Speltakken lezen.

Naam *

Telefoon/Mobiel *

Geboortedatum *

Gewenste Groep *

Opmerkingen:

Benieuwd? Kom eens kijken!

Scouting in het echt ervaren? Kom een avond mee draaien!

You have Successfully Subscribed!